מיקום

יגאל אלון 94, מגדל אלון 2 תל אביב

צרו קשר במייל

office@s-loan.co.il

משכנתא לדירה מקבלן

רוצים ייעוץ משכנתא מתאים לכם?

השאירו פרטים!

שחף משכנתאות הינה חברת יעוץ המשכנתאות מהמובילות בישראל החלה פעילותה בשנת 2015 מתוך הבנה שיש לגשר על פערי הידע העצומים שקיימים בין הבנקים לנוטלי המשכנתאות ולחתוך את רווחיות הבנקים בעשרות אחוזים. החברה הוקמה על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה המובילים בתחום המשכנתאות בארץ אשר מילאו תפקידי בחברות ייעוץ משכנתאות מהגדולות בתחום. החברה מתמחה בליווי משכנתאות למגזר הפרטי תוך שימת דגש על פתרונות ייחודים ותיכנון פיננסי כולל.

קניית דירה מקבלן

משכנתא לדירה מקבלן

איך רוכשים דירה מקבלן ולא נופלים במלכודות הדבש שבדרך?

קניית דירה מקבלן הפכה לאחד ממודלי הרכישה האטרקטיביים ביותר בישראל בשנים האחרונות
במסגרת המונח הגדול של "קנייה מקבלן" קיימות כל מיני אופציות שונות ומגוונות שהתפתחו בעשור האחרון
ביניהם קניה "על הנייר" (presale), רכישה בקבוצת רכישה, מחיר למשתכן ועוד רבים אחרים.

במאמר הבא ניתן את הדגשים הקריטיים ביותר שאופיניים לכל סוגי העסקאות ולבסוף נחבר את סוג העסקה למשכנתא אותה אתם עתידים לקחת

מהם הדברים הקריטיים שחייבים לשים לב אליהם לפני קניית דירה מקבלן? 

  • עורך דין להסכם רכישה

    עורך דין טוב יוכל להציל אתכם מטעויות קריטיות בעשיית העסקה. נהוג לחשוב שברגע שמשלמים לקבלן עבור עו"ד שלו הייצוג הוא גם שלכם, אבל כאן ניתן לראות טעות קריטית! העו"ד שאתם משלמים עבורו כסף הוא עבור רישומכם בלשכת רישום מקרקעין (טאבו). בעצם התשלום של עו"ד הקבלן הוא עבור דברים טכניים בלבד שבמידה ולא יבוצעו תוכלו לתבוע את הקבלן עליהם. אותו עו"ד שרושם אתכם בטאבו (עו"ד של הקבלן) הוא זה שעיצב את חוזה הרכישה שלכם, שמטרתו להגן על הקבלן בלבד. עו"ד מטעמכם עורך שינויים, כותב הערות ומבצע תיקונים בהסכם שערך עו"ד הקבלן כדי שיגן גם על הזכויות והאינטרסים שלכם

  • דחיית תשלומים לקבלן

    רוכשים דירה ראשונה: במידה ואתם גרים בשכירות והקבלן מאפשר לכם פריסת תשלומים רחוקה (נגיד 20% כחתימה ו80% באכלוס) אופציה של דחייה יכולה לעזור לכם להשלים בקלות את הרכישה ולא להידחק להחזרים גבוהים בתקופת השכירות ועד המעבר לדירה החדשה. מצד שני, דחיית תשלומים יכולה לגרום לתשלומים מיותרים של עשרות אלפי שקלים עליהם נדבר בהמשך המאמר

    משפרי דיור: רוב משפרי הדיור מחכים לרגע האחרון למכירת הנכס שלהם על מנת למקסם את רווחיהם בעקבות עליית המחירים שפוקדת את ישראל בשנים האחרונות. ישנם מצבים בהם החוזה על רכישת הדירה החדשה נחתם, התשלום השני עומד להגיע אך הדירה הקודמת טרם נמכרה. על מנת לא להגיע למצב של פיגורים והפרות חוזה יש להערך מראש ולמכור את הדירה לפני התשלום ובחוזה לפנות את הדירה בקבלת המפתח לדירה החדשה.​​ גם כאן צפויים עלויות גבוהות עקב המתנה לסוף עם התשלומים עבור רכישת הדירה. במידה ותחליטו להקדים תשלומים תוכלו לעשות זאת באמצעות הלוואת גישור על הבית שבבעלותכם

  • קבלת אישור עקרוני מהבנק למשכנתאות

    קבלת אישור עקרוני למשכנתא הוא אחד הצעדים הקריטיים ביותר בדרך למפתח של הדירה החדשה שלכם. ללא אישור עקרוני מהבנק, לא תוכלו לקבל את המימון הדרוש לעסקה. במידה ואתם בשלב מתקדם של עשיית העסקה מומלץ להגיע עם המסמכים הרלוונטים לבנק לצורך קבלת אישור עקרוני לעסקה לאחר שהבנק ראה את המסמכים בייחוד אם אתם נמצאים באחוז מימון גבוה או שלקבלן ממנו אתם רוכשים אין ליווי בנקאי.

עלויות נלוות

מס רכישה

כאשר רוכשים דירה מקבלן בד"כ הדירה תיהיה לא זולה (בכל זאת מדובר על דירה חדשה) ועלויות מס הרכישה הממוצעת נעה בין 0%- 8% תלוי במחיר הנכס ובמספר הדירות הרשומות על שמכם. סכום זה בלבד יכול להתבטא בין 30,000- 100,000 ואף יותר.

מדד המחירים לצרכן מדד תשומות הבניה

תלוי לאיזה מדד הקבלן החליט להצמיד את מחיר הנכס אותו אתם מעוניינים לרכוש, אך במידה והחלטתם למשוך את תשלומי הקבלן או שלא אפשר לכם לשלם את כלל הסכום עוד טרם קבלת המפתח תחוייבו בתשלום מדדים אלו אשר עולים בממוצע ב-2% בשנה כך שכעבור שנתיים (זמן ממוצע לקבלת המפתח לנכס) התווסף לתשלום עוד 4%- נוסף למס הרכישה ותשלומים נוספים עליהם נפרט.

עורך דין

אומנם אתם מחויביים בתשלום עו"ד של הקבלן על סך 5000+ מע"מ עבור רישום בית משותף (טאבו) אך יחד עם זאת, רוב האנשים אינם מסתפקים בחוזה אותו ערך עו"ד הקבלן (שכן הוא אינו אובייקטיבי ומייצג אך ורק את הקבלן, בדומה ליועץ המשכנתאות בבנק) ועל כן לוקחים את שירותיו של עו"ד חיצוני המייצג אותם אל מול הקבלן. עלות זו נעה בין 0.25%-0.75%+ מע"מ תלוי במחיר הנכס.

שינויי אדריכל

המיקום מוצא חן בעינכם, השכונה ניראת טובה, הבניין באילוסטרציה ניראה נהדר אבל החלטתם שברצונכם לעשות שינוי קטן באחד החדרים, שינוי כזה יכול לעלות סכום לא מבוטל של כסף אצל אדריכל ולעיתים שתיהיו נוכחים לדעת שהסכום גבוה יותר מאשר לשפץ באופן פרטי לאחר הבנייה.

מזגן, סורגים, מקלחונים ושאר דברים בסיסיים

אלו ועוד רבים אחרים לא מגיעים כסטנדרט אצל הקבלן ועליכם לרכוש אותם לגמרי בנפרד. מקרים רבים, הדירה תגיע ללא מזגנים, רשתות לחלונות,ארונות אמבטיה, זכוכית למקלחון ובמקרים קיצוניים גם שפופרת לאמבטיה. כל אלו עולים המון כסף, לעיתים מעל 40,000 ש"ח ויהיה עליכם לשלם הכל מכיסכם.

שדרוגים

כבר דיברנו על כך שהקבלן משתדל לתת כמה שפחות, גם כאן מדובר במטבח הפשוט ביותר, החלונות, הדלתות והריצוף הזול ביותר. חשוב לקרוא בדקדוק רב את המפרט הטכני של הדירה על מנת לא לקבל הפתעות בקבלת המפתח, ובמידה והוא "פשוט" מידי לבדוק אופציה לשדרוג.

לסיכום- רכישת דירה מקבלן יכולה להיות נעימה שכן נכנסים לדירה "יד1" שאף אחד לא גר בה לפניכם, אך טרם חתימת החוזה עליכם לבדוק שיש בידכם את ההון הדרוש לקנייה, ולבחון מבעוד מועד מה אתם מקבלים על מנת להמנע מהפתעות כספיות לא רצויות.

רכישת דירה מקבלן עם צלישר יעוץ פיננסי

בפגישה הראשונה שלנו תפגשו עם יועץ פיננסי מוסמך, ביחד נבחן מקרוב את ההיסטוריה הפיננסית שלכם ובהתאם לתכנון העתידי שברצונכם לעשות נבנה יחד משכנתא חדשה אופטימלית ובטוחה תוך תכנון מעמיק בהתאם לתוכניות העתידיות שלכם.

סיימנו עם כל העלויות הנלוות וכעת נסביר איך אנחנו יכולים לעזור לכם לבצע את התהליך בצורה טובה יותר!

מה כולל הליווי של צלישר יעוץ פיננסי?

  1. ​בחינה כלכלית ומשפטית של העסקה אותה אתם עתידים לבצע טרם חתימת הסכם
  2. בניית לוח תשלומים נכון בהתאם לאופי העסקה והתאמתו למשפחה
  3. בניית תמהיל משכנתא חדש בהתאם לתכנונים הפיננסיים תוך התחשבות ביכולת ההחזר האופטימלית, חיסכון משמעותי בריביות המשכנתא ומניעת קנסות עתידיים.
  4. ביצוע משא ומתן מול הבנקים למשכנתאות
  5. ליווי לחתימות בבנק עד קבלת הכספים בפועל

הגעתם עד לכאן? כניראה שהליך לקיחת המשכנתא חשוב לכם
אם אתם מעוניינים לקבל את התנאים הטובים ביותר ללא פשרות
צרו איתנו קשר בטלפון המצורף למטה בדף או השאירו פרטים בתיבה כאן למטה!

שחף צלישר-משכנתאות
צלישר ייעוץ פיננסי - החיסכון שלך, ההצלחה שלנו

רוצים לדבר עם נציג?

השאירו פרטים: