רישום משכנתא
רישום משכנתא
רישום משכנתא הוא מצב שבו נרשם המשכון לטובת הבנק בטאבו בין אם מדובר על משכון לצורך רכישת דירת מגורים ובין אם מדובר על משכון דירה בבעלות קיימת לכל מטרה במאמר זה נסקור את האופציות המרכזיות והתהליך אשר קורה במהלך משכון הדירה והזכויות.
בקשה לרישום משכנתא
בקשה לרישום משכנתא מתבצעת לאחר רכישת הדירה ומעבר כל הכספים למוכרים.
ברגע שמסיימים את הרכישה והזכויות עברו על שמכם באופן בלעדי ניתן לרשום את המשכנתא כאשר זכויות המוכר והמשכנתא שהייתה כבר אינם רשומות.
לצורך רישום המשכנתא תדרשו להציג מספר מסמכים:
1. שטר משכנתא- המסמך העיקרי, מדובר על נייר אשר הבנק מנפיק ובאמצעותו בגוף הרושם (טאבו\ מנהל\ חברה משכנת) יהיה ניתן להבין מה הסכום אשר נרשם לטובת הבנק ובאיזה דרגה המשכנתא תרשם
2. אישור עירייה- לצורך הרישום יהיה עליכם להצטייד במסמך אשר נקרא אישור עירייה. את אישור העירייה מקבלים ממחלקת הארנונה בעירייה בה הנכס נמצא. האישור מונפק עד לסוף כל חודש זוגי (לדוגמא עד סוף פברואר\ אפריל\ יולי וכו..) כנגד תשלום ארנונה לאותם חודשים. ניתן לשלם ארנונה לתקופה ארוכה יותר ובכך לקבל תוקף ארוך יותר
3. אישור תשלום מס רכישה או פטור מתשלום זה
אגרת הרישום
אגרת הרישום הינה סטנדרטית וקבועה בחוק. עלות האגרה הינו 159 ש"ח. לרישום משכנתא מקוון לחצו כאן ולתשלום היכנסו לקישור הבא
ההבדל בין רישום ידני לרישום מקוון
רישום משכנתא בטאבו ידני נעשה בלשכות רישום מקרקעין בטאבו ובמנהל. על הלווה להגיע פיזית ללשכות הרישום באמצעות כלל המסמכים הרלוונטים וקבלת האישור מתבצע באופן מיידי מול פקיד הטאבו.
רישום מקוון נעשה באמצעות עו"ד אשר מדווח על המשכנתא באמצעות כרטיס חכם. עו"ד מאמת את הלווים וסורק לטאבו את המסמכים הרלוונטים. בד"כ תוך 72 מתקבל אישור לרישום, הרישום נשלח באמצעות מערכת של עו"ד ונקרא גם "אישור ביצוע פעולה". במידה והתקבלה דחייה לרישום היא תנומק ע"י פקיד הטאבו ועל עו"ד והלווים לתקן ולהשלים את החוסרים הרלוונטים